OBASE, Perakende Teknolojileri Ödülleri’nde En İyi Teknoloji Çözümü ödülünü kazandı
OBASE, NLP tabanlı semantik arama motoru SmartFind ile 10. Perakende Teknolojileri Konferansı kapsamında düzenlenen Perakende Teknolojileri Ödülleri’nde bir kez daha ‘En İyi Teknoloji Çözümü’ ödülünü aldı.
Yazılım ve teknoloji geliştirme şirketi OBASE, Zincir Mağazalar Derneği’nin (ZMD) 17 Ekim’de İstanbul’da düzenlediği 10. Perakende Teknolojileri Konferansı’ndan ödülle döndü. En gerçek sonuçları en hızlı şekilde getiren NLP tabanlı semantik arama motoru SmartFind Şirketin e-ticaret sitelerinde yer alan çok sayıda ürün veya içerik arasından, Perakende Teknolojileri heyeti tarafından ‘En İyi Teknoloji Çözümü’ ödülüne layık görüldü.
“Aradığınız ürün bulunamadı” dönemi sona erdi.
Açıklamaya göre e-ticarette satış dönüşüm oranını olumsuz etkileyen nedenlerin başında ziyaretçinin aradığı ürünü bulamaması ve yaşadığı olumsuz müşteri deneyimi geliyor. Basit bir yazım hatasında bile olumsuz sonuç veren veya benzer kelimelerle hatalı çalışmaları listeleyen site arama uygulamaları, siteden ayrılma oranlarını artırarak ciro kaybına ve daha da önemlisi müşteri memnuniyetsizliğine yol açmaktadır. Yapay Zeka desteğiyle sonuç oranını yüzde 99,8’e çıkaran SmartFind, ziyaretçilerin siteden ayrılma oranını minimuma indiriyor. Bu sayede kullanıcılarda “Aradığınız ürün bulunamadı” mesajının yarattığı olumsuz deneyimleri ortadan kaldırır.
Çok sayıda ürün veya içerik arasından kullandığı yapay zeka teknolojileriyle en alakalı sonuçları listeleyen akıllı arama motoru SmartFind kullanan sitelerde, aranan ürünlerin listeye eklenme oranında yüzde 50’ye varan artış yaşanıyor. araba.
Perakendede verimliliğin anahtarı teknolojidir
OBASE Kurucu Üyesi Banu Kısa, “28 yıldır perakende sektörüne özel Ar-Ge yaklaşımıyla öncü projeler geliştirmeyi misyon edinerek perakendede ‘En İyi Teknoloji Çözümü’ ödülünü bir kez daha almanın gururunu yaşıyoruz” dedi. SmartFind’in e-ticaret şirketleri için mükemmel bir müşteri olduğunu ekliyor. Bunun deneyiminin anahtarı olduğunu söyledi. Dal, “Doğru teknolojinin kullanılması perakendeye ve özellikle e-ticarete büyük fayda sağlıyor. E-ticaretin küresel perakende satışlar içindeki payı yüzde 25’e yaklaştı ve rekabet koşulları giderek ağırlaştı. E-ticaret siteleri akıllı ürünleri ve yenilikçi teknolojileri kullanın, fark yaratın.” Verimliliği artırabilir. Şu anda web sitelerine yapılan ziyaretlerin yalnızca yüzde 2,86’sı satın alma işlemine dönüşüyor. Site deneyiminin zayıf olması, istenilen ürünün bulunamaması gibi nedenler müşteri memnuniyetsizliğine yol açmaktadır. Bu da doğal olarak ciro kayıplarına neden oluyor.
Yapay zeka desteğiyle SmartFind, geri dönüş oranını yüzde 99,8’e çıkararak kullanıcı deneyimini büyük ölçüde iyileştiriyor. “SmartFind kullanan sitelerde aranan ürünlerin sepete eklenme oranında yüzde 50’ye varan artış yaşanıyor” dedi.
Şirket, 10. Perakende Teknolojileri Konferansı’na ‘E-ticareti Güçlendiren Çözüm: Quickpick’ oturumuyla katıldı. Şirkete bu oturumda, e-ticarette etkin sipariş analizi olan Quickpick’in en başarılı uygulayıcılarından biri olan CarrefourSA eşlik etti. CarrefourSA E-Ticaret Teknoloji Müdürü Canan Beşel Yeşil ve OBASE Ürün Müdürü Hazal Çelebi’nin ortak yönettiği oturumda, şirketin 2018 yılında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Ödülü’ne layık görülen Quickpick çözümünün e-ticarete katkısı anlatıldı. CarrefourSA’daki ticaret ve uygulama sonuçları konferans katılımcılarıyla paylaşıldı. – İSTANBUL